Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
Hatályba lépés ideje: 2020. május 04.
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webáruháznak, figyelmesen olvassa el az ÁSZF-et és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve! A felhasználók a Webáruház használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Webáruház használata során az ÁSZF rendelkezései irányadóak.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF), tartalmazzák az Dual P Systems Bt. (a továbbiakban Szolgáltató) által üzemeltetett honlapon www.macskapolc.hu internetes üzletben (továbbiakban Webáruház) történő vásárlás (ideértve a Webáruház működésével, a megrendelésekkel és a teljesítéssel kapcsolatos) szabályait, továbbá a vásárlót (továbbiakban Felhasználó) megillető jogokat az alábbiak szerint:
Webáruház címe: |
www.macskapolc.hu |
Szolgáltató adatai: |
|
Cégnév: |
Dual P Systems Bt. |
Székhely: |
4029 Debrecen, Szappanos u. 3. fszt. 1. |
Cégjegyzékszám: |
09-06-012168 |
Nyilvántartást vezető cégbíróság: |
Debreceni Törvényszék Cégbírósága |
Adószám: |
21535882-2-09 |
Bankszámlaszám: |
12052705-00134201-00100000 |
Számlavezető bank: |
Raiffeisen Bank Rt. |
Ügyfélszolgálat elérhetőségei: |
|
Telefonszám: |
+3620 547 77999 |
Email: |
info@macskapolc.hu |
Tárhely szolgáltató adatai: |
|
Cégnév: |
DUAL P SYSTEMS Bt. |
Székhely: |
4029 Debrecen, Szappanos utca 3. |
Email: |
info@dualp.hu |
Szerződés tárgya:
A Webáruházban megtalálható valamennyi árucikk.
A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a forgalmazott termékek nevét, leírását, a termékekről és/vagy azok csomagolásáról fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek, színben és feliratozásban eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szolgálnak. Nem vállalunk felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Vételár:
A Webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, melyek tartalmazzák a 27 % ÁFÁ-t és forintban értendők. A feltüntetett árak visszavonásig érvényesek. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.
Adásvételi szerződés létrejötte:
Ha a Felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a Felhasználó és a Szolgáltató között.
Felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés, írásban megkötöttnek minősül és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
Megrendelés menete
1. Regisztráció
A Webáruházban történő vásárlás regisztrációhoz kötött. A Felhasználó regisztrálni legegyszerűbben a Webáruház jobb felső sarkában található „Saját fiók” menüpont megnyomásával, majd a „Regisztráció” menüpont kiválasztásával tud. Sikeres regisztrációt követően a Webáruház egy aktiváló e-mailt küld a Felhasználó által megadott e-mail címre. Regisztrációja megerősítéséhez kattintson az aktiváló e-mailben lévő linkre.
2. Termék kiválasztása, kosárba helyezése
Webáruházunkban a termékeket a Termékek menüpont alatti kategóriában választhatja ki. A termékek kosárba helyezése a termék adatlapján lévő „Kosárba” gomb megnyomásával történhet.
3. Kosár megtekintése
Miután egy terméket a kosárba helyezett a rendszer automatikusan mutatni fogja kosara tartalmát. A rendelni kívánt mennyiséget a +/- gombokra kattintva tudja beállítani.
Kosara tartalmát bármikor megtekintheti a jobb felső sarokban található „Kosár” gombra kattintva.
4. Szállítási mód kiválasztása
Felhasználó itt választhatja ki a számára megfelelő szállítási módot és itt kell feltüntetnie telefonszámát is. Szállítási címet csak futárszolgálattal történő kézbesítés esetén szükséges megadnia.
5. Fizetési mód kiválasztása
Felhasználó itt választhatja ki a számára megfelelő fizetési módot, továbbá itt adhatja meg számlázási adatait.
6. Adatbeviteli hibák ellenőrzése és a megrendelés elküldése
Megrendelés leadása előtti utolsó lépésként ellenőrizheti a megadott adatok helyességét és szükség esetén javíthatja azokat a „Módosít” gombra kattintva. Amennyiben mindent rendben talált, a szükséges nyilatkozatok megtétele után, véglegesítheti megrendelését. A adatbeviteli hibák ellenőrzésének elmulasztása végett fellépő hibás teljesítésért a Webáruházat felelőség nem terheli. Amennyiben a Megrendelő a vételárat hibásan teljesíti a Webáruház jogosul adminisztrációs díjat felszámítani annak korrigálására, melynek összege egyedi megállapodás függvénye, de minimum 300 Ft.
7. Megrendelés visszaigazolása
A megrendelés elküldése után a Webáruház azonnal megküldi a Felhasználó által megadott e-mail címre a megrendelés visszaigazolását, amely a megrendeléssel kapcsolatos minden fontos információt tartalmaz. Amennyiben bármilyen eltérést vagy hibát tapasztal, kérjük, haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunk felé e-mailben vagy telefonon. Hiányos vagy hibás elérhetőségi adatok megadása esetén a megrendelést a Webáruház nem teljesíti.
Felhívjuk figyelmét, hogy telefonos megrendelést nem áll módunkban fogadni.
Adatait bizalmasan kezeljük, és harmadik személynek nem adjuk ki (kivétel a szállításhoz szükséges adatok átadása a futárszolgálatnak)!
Fizetés:
Az adásvétellel kapcsolatosan a vevőt terhelő költségek a termék vételára és a szállítási költség. A Webáruház külön csomagolási költséget nem számol fel.
A megrendelés visszaigazolásában szereplő fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.
A Webáruházban található termékek vételára, valamint a szállítási és kezelési költség minden esetben magyar forintban kerülnek meghatározásra és tartalmazzák a 27 %-os ÁFÁ-t is. A Webáruház a megrendelésről ÁFÁ-s számlát állít ki, melyet papír formában a megrendeléshez csomagolva küld meg a Megrendelő részére.
Webáruházunkban a következő fizetési módok közül választhat:
- Előreutalás
- Utánvétel
Utánvétes fizetési mód választása esetén bruttó 985,- Ft utánvét kezelési költséget számolunk fel. A futárszolgálattal történő kiszállítás esetén utánvétes fizetésre csak készpénzben van lehetőség.
Előre utalás választása esetén a megrendelés visszaigazolásában találhatóak meg az utaláshoz szükséges adatok. A Webáruház vállalja, hogy a megrendelés beérkezését követő 2 munkanapon át a terméket készleten tartja. Amennyiben ez idő alatt beérkezik utalása, úgy a csomagot a vételár beérkezését követő 1-2 munkanap alatt szállítjuk. Természetesen utalását későbbi időpontban is teljesítheti, de ebben az esetben előfordulhat, hogy a kiválasztott termék az utalás beérkezésére nem lesz készleten, így annak beszerzésére várni kell. Ez esetben 7-10 munkanap szállítási idővel kell számolni.
Felhívjuk Megrendelő figyelmét, hogy a bankfiókban bankszámlánkra történő befizetés nem díjmentes! Amennyiben átutalás helyett valamely bankfiókban kívánja befizetni megrendelése ellenértékét, úgy - az utánvéttel egyenértékű - bruttó 350 forint pénztári befizetési díjat számolunk fel!
Szállítás:
Webáruházunkban a következő szállítási módok közül választhat:
- Házhozszállítás futárszolgálattal, díja 2743,- Ft
Webáruházunk sávos szállítási költséget alkalmaz, így a szállítási költség összege a megrendelés összértéke függvényében változhat.
60.000,- forint feletti vásárlás esetén a szállítás költséget átvállaljuk!
Webáruházunk jelenleg csak Magyarország területére teljesít megrendelést!
A megrendelt terméket a megrendelés visszaigazolását - előre utalás esetében az utalás beérkezését - követő 7-10 munkanapon belül juttatjuk el a Vásárlóhoz. A megadottaktól hosszabb szállítási idő esetén ügyfélszolgálatunk felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából.
A kiszállítást a Szolgáltatóval szerződött Szállító végzi, csomagszállító partnerünk az GLS Futárszolgálat.
A kiszállítás munkanapokon, rendszerint munkaidőben történik, így kérjük olyan szállítási címet adjon meg, ahol hétköznaponként 8:00-17:00-ig elérhető! A GLS futárszolgálat a csomagot 2 alkalommal kísérli meg kézbesíteni.
Kérjük, átvételkor minden esetben győződjön meg a csomag sértetlenségéről! Amennyiben a termékeken, csomagoláson sérülést észlel, kérje erről jegyzőkönyv felvételét. Sérült csomag vagy termék átvételére a Vásárló nem köteles. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli panasz elfogadására a Szolgáltató nem köteles.
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön a megrendelés leadásakor nyilatkozatot tesz, miszerint tudomásul veszi, hogy a megrendelés elküdésével fizetési kötelezettsége keletkezik! Ebből adódóan amennyiben futárszolgálattal történő kiszállítás esetén csomagját nem veszi át és az visszakézbesítésre kerül részünkre, úgy a szállítási díj kétszeresét számlázzuk ki Önnek! Amennyiben a kiszámlázott díj kiegyenlítése nem történik meg, úgy a tartozás behajtásával kapcsolatos minden nemű költség - ügyvédi díj, végrehajtási díj stb. - Önt, azaz a megrendelőt terheli!
Elállási jog
Amennyiben a termék átvétele után Ön úgy dönt, hogy mégsem kéri azt, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Debtoys Bt. 4033 Debrecen, Fülöp utca 42/2. vagy info@macskapolc.hu. (Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amelyet jelen ÁSZF mellékletében talál meg.)
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a vételárat. A visszatérítés során átutalással térítjük vissza a visszaküldött termék árát. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni az alábbi címre: Dual P Systems Bt., 4029 Debrecen, Szappanos utca 3. fszt. 1. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Tehát, ha Ön a terméket a kipróbáláson túl használatba vette vagy csomagolását kibontotta, úgy nem jogosult az elállási jogát érvényesíteni.
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát:
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás
Kellékszavatosság
Ön a Dual P Systems Bt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Dual P Systems Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ön – választása szerint– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatosságot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén a Debtoys Bt. 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztási cikkekre (10.000,- Ft érték felett) 1 év jótállást vállal, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása. A hatályos jogszabályok alapján, a jótállási jogok gyakorlásánál a szavatosságra vonatkozó szabályokat kell a megfelelő eltérésekkel alkalmazni. Jótállás esetében is a négyféle ún. szavatossági jog illeti meg a fogyasztót: a kijavítás, a kicserélés, az árleszállítás, a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás).
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
A fogyasztó nem érvényesíthet szavatossági (illetve jótállási) igényt, ha a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett. A jogszabály előírja, hogy minőséghibás vagy csökkent értékű áruk értékesítése esetén a vásárlót tájékoztatni kell a minőségi hibáról, amely miatt leértékelték. Emiatt utólag nem élhet reklamációval a fogyasztó, de más miatt igen.
Szavatosság és jótállás igénybevételének módja
Ön bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét telefonon és/vagy ügyfélszolgálatunknak küldött levélben, vagy elektronikus levélben (elérhetőségeket az ügyfélszolgálat elérhetőségei pontban talál).
Ekkor a levélnek tartalmazni a kell:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
Ezt követően a lehető legrövidebb időn belül vissza kell jutatni a hibás terméket részünkre, hiánytalanul, eredeti csomagolásban, mellékelni kell hozzá a számlát vagy annak másolatát. Amennyiben a termék a szállítás során sérült, úgy kérjük, mellékelje a futárszolgálat munkatársával készített jegyzőkönyvet is, egyéb esetben nem áll módunkban reklamációt elfogadni.
Amennyiben a jótállás alá tartozó termék gyári hibás és Ön az átvételtől számított 3 munkanapon belül él a csereigényével, vagy a termék a szállítás során sérült, úgy a lehető legrövidebb időn belül kicseréljük azt, vagy amennyiben erre nincs lehetőség, úgy visszatérítjük a termék vételárát.
Egyéb, rendeltetésszerű használat mellett, de később jelentkező gyári hiba esetén vagy jótállás alá nem tartozó termékek esetében a szavatossági sorrend alapján járunk el, miszerint elsősorban visszavesszük a terméket javításra, amennyiben 15 napon belül nem javítható úgy a terméket cseréljük. Másodsorban, ha a termék cseréje nem megoldható, úgy árleszállítást ajánlunk fel. Harmadsorban pedig amennyiben a hibás teljesítés más módon nem orvosolható, visszatérítjük a termék vételárát.
A javított termék vagy cseretermék újbóli kiszállításának költségét természetesen átvállaljuk, de a hibás termék visszaküldésének költsége a Vásárlót terheli. Utánvéttel küldött csomagot nem áll módunkban átvenni!
Panaszkezelés, jogviták
A termékkel kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel illetve panaszával kapcsolatosan jelen Általános Szerződési Feltételeinkben megadott elérhetőségeinken veheti fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot. A beérkezett panaszokat a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, melynek egy másolati példányát legkésőbb érdemi válaszával egyidejűleg megküld Önnek. Panaszát a Szolgáltató a beérkezését követően, legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.
A Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő vásárló, a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
A személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panaszokkal az adatvédelmi hatósághoz fordulhat, amely elérhetősége a következő:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
cím: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
URL: http://naih.hu
Egyéb rendelkezések
A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF-et a Felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. Az ilyen módosítások a weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba és a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre vonatkoznak.
A Webáruháznál nincs hatályban egyéb magatartási kódex és a jelen ÁSZF sem utal egyéb magatartási kódexre.