Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Hatályba lépés ideje: 2020. május 04.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webáruháznak, figyelmesen olvassa el az ÁSZF-et és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve! A felhasználók a Webáruház használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Webáruház használata során az ÁSZF rendelkezései irányadóak.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF), tartalmazzák az Dual P Systems Bt. (a továbbiakban Szolgáltató) által üzemeltetett honlapon www.macskapolc.hu internetes üzletben (továbbiakban Webáruház) történő vásárlás (ideértve a Webáruház működésével, a megrendelésekkel és a teljesítéssel kapcsolatos) szabályait, továbbá a vásárlót (továbbiakban Felhasználó) megillető jogokat az alábbiak szerint:

Webáruház címe:

www.macskapolc.hu

Szolgáltató adatai:

 

Cégnév:

Dual P Systems Bt.

Székhely:

4029 Debrecen, Szappanos u. 3. fszt. 1.

Cégjegyzékszám:       

09-06-012168

Nyilvántartást vezető cégbíróság:   

Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Adószám:       

21535882-2-09

Bankszámlaszám:

12052705-00134201-00100000

Számlavezető bank:

Raiffeisen Bank Rt.

Ügyfélszolgálat elérhetőségei:

 

Telefonszám: 

+3620 547 77999

Email: 

info@macskapolc.hu

Tárhely szolgáltató adatai:

 

Cégnév:          

DUAL P SYSTEMS Bt.

Székhely:

4029 Debrecen, Szappanos utca 3.

Email:

info@dualp.hu

 

Szerződés tárgya:

A Webáruházban megtalálható valamennyi árucikk.

A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a forgalmazott termékek nevét, leírását, a termékekről és/vagy azok csomagolásáról fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek, színben és feliratozásban eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szolgálnak. Nem vállalunk felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

Vételár:

A Webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, melyek tartalmazzák a 27 % ÁFÁ-t és forintban értendők. A feltüntetett árak visszavonásig érvényesek. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.

Adásvételi szerződés létrejötte:

Ha a Felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a Felhasználó és a Szolgáltató között.

Felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés, írásban megkötöttnek minősül és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

 

Megrendelés menete

1. Regisztráció

A Webáruházban történő vásárlás regisztrációhoz kötött. A Felhasználó regisztrálni legegyszerűbben a Webáruház jobb felső sarkában található „Saját fiók” menüpont megnyomásával, majd a „Regisztráció” menüpont kiválasztásával tud. Sikeres regisztrációt követően a Webáruház egy aktiváló e-mailt küld a Felhasználó által megadott e-mail címre. Regisztrációja megerősítéséhez kattintson az aktiváló e-mailben lévő linkre.

2. Termék kiválasztása, kosárba helyezése

Webáruházunkban a termékeket a Termékek menüpont alatti kategóriában választhatja ki. A termékek kosárba helyezése a termék adatlapján lévő „Kosárba” gomb megnyomásával történhet.

3. Kosár megtekintése

Miután egy terméket a kosárba helyezett a rendszer automatikusan mutatni fogja kosara tartalmát. A rendelni kívánt mennyiséget a +/- gombokra kattintva tudja beállítani.

Kosara tartalmát bármikor megtekintheti a jobb felső sarokban található „Kosár” gombra kattintva.

4. Szállítási mód kiválasztása

Felhasználó itt választhatja ki a számára megfelelő szállítási módot és itt kell feltüntetnie telefonszámát is. Szállítási címet csak futárszolgálattal történő kézbesítés esetén szükséges megadnia.

5. Fizetési mód kiválasztása

Felhasználó itt választhatja ki a számára megfelelő fizetési módot, továbbá itt adhatja meg számlázási adatait.

6. Adatbeviteli hibák ellenőrzése és a megrendelés elküldése

Megrendelés leadása előtti utolsó lépésként ellenőrizheti a megadott adatok helyességét és szükség esetén javíthatja azokat a „Módosít” gombra kattintva. Amennyiben mindent rendben talált, a szükséges nyilatkozatok megtétele után, véglegesítheti megrendelését. A adatbeviteli hibák ellenőrzésének elmulasztása végett fellépő hibás teljesítésért a Webáruházat felelőség nem terheli. Amennyiben a Megrendelő a vételárat hibásan teljesíti a Webáruház jogosul adminisztrációs díjat felszámítani annak korrigálására, melynek összege egyedi megállapodás függvénye, de minimum 300 Ft.

7. Megrendelés visszaigazolása

A megrendelés elküldése után a Webáruház azonnal megküldi a Felhasználó által megadott e-mail címre a megrendelés visszaigazolását, amely a megrendeléssel kapcsolatos minden fontos információt tartalmaz. Amennyiben bármilyen eltérést vagy hibát tapasztal, kérjük, haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunk felé e-mailben vagy telefonon. Hiányos vagy hibás elérhetőségi adatok megadása esetén a megrendelést a Webáruház nem teljesíti.

Felhívjuk figyelmét, hogy telefonos megrendelést nem áll módunkban fogadni.

Adatait bizalmasan kezeljük, és harmadik személynek nem adjuk ki (kivétel a szállításhoz szükséges adatok átadása a futárszolgálatnak)!

 

Fizetés:

Az adásvétellel kapcsolatosan a vevőt terhelő költségek a termék vételára és a szállítási költség. A Webáruház külön csomagolási költséget nem számol fel.

A megrendelés visszaigazolásában szereplő fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.

A Webáruházban található termékek vételára, valamint a szállítási és kezelési költség minden esetben magyar forintban kerülnek meghatározásra és tartalmazzák a 27 %-os ÁFÁ-t is. A Webáruház a megrendelésről ÁFÁ-s számlát állít ki, melyet papír formában a megrendeléshez csomagolva küld meg a Megrendelő részére.

Webáruházunkban a következő fizetési módok közül választhat:

Utánvétes fizetési mód választása esetén bruttó 985,- Ft utánvét kezelési költséget számolunk fel. A futárszolgálattal történő kiszállítás esetén utánvétes fizetésre csak készpénzben van lehetőség.

Előre utalás választása esetén a megrendelés visszaigazolásában találhatóak meg az utaláshoz szükséges adatok. A Webáruház vállalja, hogy a megrendelés beérkezését követő 2 munkanapon át a terméket készleten tartja. Amennyiben ez idő alatt beérkezik utalása, úgy a csomagot a vételár beérkezését követő 1-2 munkanap alatt szállítjuk. Természetesen utalását későbbi időpontban is teljesítheti, de ebben az esetben előfordulhat, hogy a kiválasztott termék az utalás beérkezésére nem lesz készleten, így annak beszerzésére várni kell. Ez esetben 7-10 munkanap szállítási idővel kell számolni.

Felhívjuk Megrendelő figyelmét, hogy a bankfiókban bankszámlánkra történő befizetés nem díjmentes! Amennyiben átutalás helyett valamely bankfiókban kívánja befizetni megrendelése ellenértékét, úgy - az utánvéttel egyenértékű - bruttó 350 forint pénztári befizetési díjat számolunk fel!

 

Szállítás:

Webáruházunkban a következő szállítási módok közül választhat:

Webáruházunk sávos szállítási költséget alkalmaz, így a szállítási költség összege a megrendelés összértéke függvényében változhat.

60.000,- forint feletti vásárlás esetén a szállítás költséget átvállaljuk!

Webáruházunk jelenleg csak Magyarország területére teljesít megrendelést!

A megrendelt terméket a megrendelés visszaigazolását - előre utalás esetében az utalás beérkezését - követő 7-10 munkanapon belül juttatjuk el a Vásárlóhoz. A megadottaktól hosszabb szállítási idő esetén ügyfélszolgálatunk felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából.

A kiszállítást a Szolgáltatóval szerződött Szállító végzi, csomagszállító partnerünk az GLS Futárszolgálat.  

A kiszállítás munkanapokon, rendszerint munkaidőben történik, így kérjük olyan szállítási címet adjon meg, ahol hétköznaponként 8:00-17:00-ig elérhető!  A GLS futárszolgálat a csomagot 2 alkalommal kísérli meg kézbesíteni.

Kérjük, átvételkor minden esetben győződjön meg a csomag sértetlenségéről! Amennyiben a termékeken, csomagoláson sérülést észlel, kérje erről jegyzőkönyv felvételét. Sérült csomag vagy termék átvételére a Vásárló nem köteles. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli panasz elfogadására a Szolgáltató nem köteles.

Felhívjuk figyelmét, hogy Ön a megrendelés leadásakor nyilatkozatot tesz, miszerint tudomásul veszi, hogy a megrendelés elküdésével fizetési kötelezettsége keletkezik! Ebből adódóan amennyiben futárszolgálattal történő kiszállítás esetén csomagját nem veszi át és az visszakézbesítésre kerül részünkre, úgy a szállítási díj kétszeresét számlázzuk ki Önnek! Amennyiben a kiszámlázott díj kiegyenlítése nem történik meg, úgy a tartozás behajtásával kapcsolatos minden nemű költség - ügyvédi díj, végrehajtási díj stb. - Önt, azaz a megrendelőt terheli!

 

Elállási jog

Amennyiben a termék átvétele után Ön úgy dönt, hogy mégsem kéri azt, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.  

Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Debtoys Bt. 4033 Debrecen, Fülöp utca 42/2. vagy info@macskapolc.hu. (Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amelyet jelen ÁSZF mellékletében talál meg.)

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a vételárat. A visszatérítés során átutalással térítjük vissza a visszaküldött termék árát. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni az alábbi címre: Dual P Systems Bt., 4029 Debrecen, Szappanos utca 3. fszt. 1. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Tehát, ha Ön a terméket a kipróbáláson túl használatba vette vagy csomagolását kibontotta, úgy nem jogosult az elállási jogát érvényesíteni.

 

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát:

- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

 

Kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás

Kellékszavatosság

Ön a Dual P Systems Bt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Dual P Systems Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Ön – választása szerint– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot

 

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatosságot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás

Hibás teljesítés esetén a Debtoys Bt. 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztási cikkekre (10.000,- Ft érték felett) 1 év jótállást vállal, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása. A hatályos jogszabályok alapján, a jótállási jogok gyakorlásánál a szavatosságra vonatkozó szabályokat kell a megfelelő eltérésekkel alkalmazni. Jótállás esetében is a négyféle ún. szavatossági jog illeti meg a fogyasztót: a kijavítás, a kicserélés, az árleszállítás, a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás).

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

A fogyasztó nem érvényesíthet szavatossági (illetve jótállási) igényt, ha a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett. A jogszabály előírja, hogy minőséghibás vagy csökkent értékű áruk értékesítése esetén a vásárlót tájékoztatni kell a minőségi hibáról, amely miatt leértékelték. Emiatt utólag nem élhet reklamációval a fogyasztó, de más miatt igen.

 

Szavatosság és jótállás igénybevételének módja

Ön bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét telefonon és/vagy ügyfélszolgálatunknak küldött levélben, vagy elektronikus levélben (elérhetőségeket az ügyfélszolgálat elérhetőségei pontban talál).

Ekkor a levélnek tartalmazni a kell:

- a vásárló nevét, címét,

- a termék megnevezését, vételárát,

- a vásárlás időpontját,

- a hiba bejelentésének időpontját,

- a hiba leírását,

- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

Ha a Szolgáltató a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

Ezt követően a lehető legrövidebb időn belül vissza kell jutatni a hibás terméket részünkre, hiánytalanul, eredeti csomagolásban, mellékelni kell hozzá a számlát vagy annak másolatát. Amennyiben a termék a szállítás során sérült, úgy kérjük, mellékelje a futárszolgálat munkatársával készített jegyzőkönyvet is, egyéb esetben nem áll módunkban reklamációt elfogadni. 

Amennyiben a jótállás alá tartozó termék gyári hibás és Ön az átvételtől számított 3 munkanapon belül él a csereigényével, vagy a termék a szállítás során sérült, úgy a lehető legrövidebb időn belül kicseréljük azt, vagy amennyiben erre nincs lehetőség, úgy visszatérítjük a termék vételárát.

Egyéb, rendeltetésszerű használat mellett, de később jelentkező gyári hiba esetén vagy jótállás alá nem tartozó termékek esetében a szavatossági sorrend alapján járunk el, miszerint elsősorban visszavesszük a terméket javításra, amennyiben 15 napon belül nem javítható úgy a terméket cseréljük. Másodsorban, ha a termék cseréje nem megoldható, úgy árleszállítást ajánlunk fel.  Harmadsorban pedig amennyiben a hibás teljesítés más módon nem orvosolható, visszatérítjük a termék vételárát.

A javított termék vagy cseretermék újbóli kiszállításának költségét természetesen átvállaljuk, de a hibás termék visszaküldésének költsége a Vásárlót terheli. Utánvéttel küldött csomagot nem áll módunkban átvenni!

 

Panaszkezelés, jogviták

A termékkel kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel illetve panaszával kapcsolatosan jelen Általános Szerződési Feltételeinkben megadott elérhetőségeinken veheti fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot. A beérkezett panaszokat a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, melynek egy másolati példányát legkésőbb érdemi válaszával egyidejűleg megküld Önnek. Panaszát a Szolgáltató a beérkezését követően, legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.

A Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő vásárló, a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

A személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panaszokkal az adatvédelmi hatósághoz fordulhat, amely elérhetősége a következő:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
cím: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
URL: http://naih.hu

Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF-et a Felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. Az ilyen módosítások a weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba és a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre vonatkoznak.

A Webáruháznál nincs hatályban egyéb magatartási kódex és a jelen ÁSZF sem utal egyéb magatartási kódexre.